BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Nuffnang

Sunday, May 6, 2012

Pesta Buku Antarabangsa, Putra, KL



assalammualaikum...


saya nak kongsi cerita tentang hari semalam...


saya dan rakan-rakan pergi ke Pesta Buku Antarabangsa...






pergi ramai2 dengan kak eima, fana, tikah, kak aini, imi dan DK


first...saya ingat mesti best..maklumlah...saya tak pernah pergi pun..


xpdc dimulakan dengan perjalanan yang penuh dengan liku dan ranjau... iaitu daripada KZ ke pekan tanjung malim dengan naik teksi dan dari pekan tanjung malim jalan kaki ke stesen Komuter tanjung malim...


keputusan yang sangat BERNAS daripada kami semua...sila contohinya!


nak semput kami semua nak berjalan kaki tu..dah la tak makan ape2 lagi...kecuali kak aini kot..


turun tren je kat putra kami agak terkial2 sikit sebab tengah tercari2 mana letaknya lokasi pesta buku ni...jalan je terus ke depan ikut orang ramai...masing2 berlagak macam biasa je gi sana...hehehe


bila masuk je tempat tu.....Ya Allah!!!!!
SESAKNYA!!!!


nak pengsan rasa...ramai orang tak terkira..maka....


mulalah pandangan ku berpinar-pinar...tapi ku gagahkan juga kaki untuk terus melangkah...


sepanjang ke sana banyak kali kami terpisah..maklumlah pergi 7 orang..tak sempat nak pandang kawan2...


xpdc kami diteruskan dengan mencari buku psikologi...masing2 mengharapkan harga yang SANGAT murah.. dari satu booth ke satu booth kami lawati..


kecewanya kerana hampir semua buku psikologi dijual dengan harga yang mahal even dah dapat diskaun... padahal buku tu semua nak pakai pada semester yang akan datang..jadi masing2 telan air liur jelah..


pusing punya pusing, akhirnya..alhamdulillah...jumpa juga satu buku psikologi yang murah...rm69.90...tajuk abnormal psikologi.. apa lagi tanpa berfikir panjang saya terus beli..heheh


kawan2 yang lain tak dapat pun,...memang syukurlah sangat2 kalau dapat buku psikologi yang murah..


memandangkan harga buku psikologi semuanya mahal belaka maka kawan2 saya yang tersayang telah mengambil keputusan untuk membeli buku buku motivasi, novel dan komik. tapi yang beli komik ni tikah dan fana jer....(hantu komik)


fana siap amek gambar dengan kartunis bijan lagi...bukan main seronok lagi beliau tunjuk gambar kat saya...eleh!!


habis je sesi membeli buku yang pertama, kami p makan...kebetulan kak aina dah macam nak pengsan dah sebab kelaparan...dah pucat2 dah...jalan siap di papah lak tu...fuh...nasib baik dia tak pengsan..kalau pengsan sapalah nak jawab kat mak ayah dia nanti..hehhe


masa makan memang 'SERONOK' sangat sebab dapat harga yang sangat mahal
"terima kasih, mak cik".


hilang selera nak makan...


lepas makan gi cari buku lagi...tapi bukan buku psikologi tapi buku lain..heheh..kali ni borong buku yang dah lama tapi dijual murah...seronoklah membeli belah..hahah...


lepas tu...xpdc dteruskan dengan berbeli belah di masjid jamek-jln tuanku abd rahman..
bukan sayalah yang berbeli belah...kawan2 saya je...heheh...saya tukang tengok je..


dah puas berjalan, kami pun balik...lalallalaa


akhirnya..daripada xpdc kami tu...


DK adalah orang yang paling banyak berbeli belah...buku2, jubah 2 helai, selendang 4 helai dan apa lagi tah..fana dan tikah beli komik dan buku lain,..kak eima buku dan beg, imi dan kak aini beli buku dan jubah dan saya beli buku je.


terima kasih kawan2 kerana sudi berjalan2 dengan saya ;-)
ampun maaf dipinta untuk setiap kesalahan...


wassalam



0 comments:

Nuffnang

Al-Qur'an

Suara Palestin