BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Nuffnang

Tuesday, February 7, 2012

Hidup Ku Yang Berliku...

Assalammualaikum...

Hari itu.......

Berehat sebentar daripada bekerja....lega, tenang...

Kemudian,

wah dapat kerja...siap beberapa orang lagi sibuk panggil interview even dah masuk kerja...

seronok kerja...

tiba2...

di suatu pagi yang hening..

~~~(handphoneku berlagu arab berbunyi pd jm6 pagi)~~

"hello,__________ mak dah xde!!!!!!"

aku....aku? *****

diam tak terkata, bingung..terkedu...otak stuck kejap...

mmmmmmmmmmmmmmm

betul ke???

merenung dinding, dan berfikir..

"betul ke ni?"

cubit tangan...uh sakit...maksudnya aku tak bermimpi...

lalu aku bayangkan wajah insan yang aku sayang...

m...mak dah xde la...

Innalillah wa innalillahi rojiun ...

barulah air mata ku jatuh tanpa henti...

tindakanku, mandi..solat subuh..bersiap dan terus balik ke pahang...

Alhamdulillah,, aku sempat menatap wajah emak sebelum die di kafankan..

sedihnya hati hanya Allah sahaja yang tahu..

**********

Duduk seorang diri mesti teringat kat mak..

teringat semua nasihatnya..

mm...rindu sangat kat mak...

*********

14 hari lepas mak pergi aku dapat tawaran belajar ke UPSI...

ingat nasihat mak supaya belajar rajin2..

jadi ku gagahi diri,

menuntut ilmu ke menara gading...


(AL-FATIHAH BUAT MAK ANGKAT KU, KAMARIAH JANTAN, YANG TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH PADA 16/1/2012)


0 comments:

Nuffnang

Al-Qur'an

Suara Palestin