BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Nuffnang

Sunday, June 19, 2011

Si Bunga Yang Tinggal Hidup Sendiri

Si Bunga


Si Bunga itu tidak pernah menduga,
jalan hidupnya yang indah bakal kelam,
si bunga itu tidak pernah menduga,
hidupnya yang ceria itu bakal sedih,
si bunga itu tidak pernah menduga,
hidupnya yang lengkap itu bakal kurang,
si bunga itu tidak pernah menduga,
hidupnya tidak berkembang lagi 
seperti kuntum2 bunga yang lain,
si bunga itu tidak pernah menduga,
yang dia akan menangis sepanjang hayat,
hayatnya yang entah bila berhanti,
tapi si bunga tahu yang dia telah
ditinggalkan kekasih...
















Saturday, June 18, 2011

Sedihlah...:-(

Sudah jatuh di timpa tangga.. inilah nasib sedih saya sekarang ni..bile2 mase je boleh bunuh diri agaknye..

Friday, June 17, 2011

Betul2 cuti..



Setelah bekerja tanpa cuti selama16 hari, akhirnya dapat juga saya bercuti dengan tenangnya..meskipun dah demam selama 3 hari, tak pe la..janji dapat cuti. Bila cuti2 ni macam2 kerja rumah yang perlu dibuat..m.. kalau ada muhammad alif iskandar ok juga. tak de la bosan sangat. tapi dia kene g rumah pengasuh pula.. tinggallah daku bersendirian..:-(

Sunday, June 12, 2011

The Condition...

Saya tolak handphone kat kawan..kawan nak amek. tak payah tukar housing n bateri katenye. ok la tu. takde la die nak nyusahkan saya. maybe esok saya bagi handphone tu kat die. so malam ni saya pindahkanlah ape2 yang patut dari handphone tu. tapi kawan saya yang baik hati ni ada condition pulak..die kate tolong masukkan lagu african dalam handphone ni. so sekarang ni saya tak habis2 lagi men'donlod' lagu2 african ni. sampai saya pun dah naik pening2 lalat tahap nak pengsan. tapi demi kawan yang tersayang, saya lakukan juga..huhu..



Ketika Manusia Sedang Ghairah Mencari Rezeki..

Dalam setiap mall biasanya mesti ada surau. Tempat kerja saya pun macam tu juga. Walaupun suraunya 'tersangat' lah kecil namun itu bukanlah ukuran mahupun alasan untuk menunaikan solat atau tidak. Selama 11 hari saya bekerja boleh dibilang dengan jari berapa ramai sahaja hamba Allah yang menunaikan solat di surau itu. Ke mana yang lainnya? sibuk kerja kot. Mungkin tak sempat gi solat. Or dorang tak tahan sejuk kot sebab surau tu mempunyai penghawa dingin yang sangat kuat, jadi suhu surau tu jadi sejuk sangat. Erm,boleh terima ke alasan ni? TAK!!! ape pun alasannya, solat mesti di dirikan selagi tiada sebab yang munasabah. Tak kanlah gara2 kerja nak solat sekejap pun tak boleh..(think positive)...mungkin dorang solat kat surau luar mall kot..ok la tu..

P/S : JOM KITA SOLAT SEBELUM KITA PULA DI SOLATKAN ;-)


Pengalaman Tak Elok..

10 Jun 2011 (Jumaat), saya pergi kerja macam biasa. Cuma kali ni saya berniat untuk mengunjungi kedai telefon di mana tempat saya membeli telefon bimbit saya. Apabila saya sampai di ruangan tempat menjual telefon bimbit, tiba2 terasa segan pula nak hendak berurusan dengan pekerja2 kedai tersebut lantaran semua pekerja di situ adalah lelaki. Ia membuatkan saya termenung, tak tau berapa lama saya termenung. Sedang leka termenung, tiba2 ada seorang lelaki menegur saya.."dik, awak nak tengok wayang tak saya belanje". Saya berasa pelik dan meminta dia mengulang soalannya itu dalam beberapa kali lagi. Macam2 benda yang saya fikirkan, saya tak pernah kenal dia. Tengok pemakaian pun macam bukan orang2 baik je. Saya pun terus menjawab "tak nak la". Dia terus memujuk dan saya sekali lagi berkata tak nak. Lepas tu saya pun terus pergi ke kedai. Masa tu memang dah takut sangat. Sampai kedai je, saya bagitau kawan tentang hasrat saya dan mereka membantu saya. Saya hanya menunggu di kedai je. Thanks korang (Ivy & Kak Ayisha) ;-)


P/S : JANGAN BERCAKAP ATAU MENGIKUTI ORANG YANG TIDAK DIKENALI!!!!


Friday, June 10, 2011

Ya Allah, Aku Sayang Dia



Cakap Tak serupa Bikin..

Sekadar omong kosong tentang orang yang cakap tak serupa bikin...
Ada yang cakap jangan kapel2 dengan lelaki, tak elok...
ada yang cakap jangan keluar jalan2 dengan lelaki yang tidak halal lagi untuk kita, tak boleh..
jangan bermain-main cinta nanti lalai,
kahwin je terus kan elok..
abes macam mana dengan seorang lelaki dan wanita yang tak halal lagi tapi hari2 main mesej sampai lalai, even tak kapel tapi panggil sayang, ayang dan macam-macam lagi..
yang tu boleh pula..
atas alasan kawan jer...
kawan je ker?
erm...macam2 gelagat orang di sekeliling kita..
ada yang sakit mata memandang,
ada yang sedap telinga mendengar,
ada yang x boleh dihidu langsung segala perbuatannya,
dan ada yang tidak boleh dirasa langsung kesalahannya..
begitulah keadaanya..

Cuti Pertama Ku Semenjak Kerja

Malam tadi bila saya balik kerja saya gembira sangat sebab esoknya (9/6/2011) saya offday...jadi saya pun online sampai jam 4 pagi..memang nak online sampai puas la ni..pagi tadi dengan gembiranya saya mandikan anak buah saya, then hantar die g rumah pengasuh. saya dah plan awal2 nak siapkan sume kerja rumah sebab nak rehatkan badan, terutama sekali kaki saya yang dah lame sakit dan perlukan cuti 'sakit'. tatkala saya sedang bergembira ketika bercuti, tepat jam4 setengah telefonku berbunyi...nombor tempat kerja.."hello ....., u buat ape? bla bla bla...u boleh turun kerja x? ...sakit.". dengan hati redha "yelah saya turun kerja". yelah takkan la saya nak biar kawan kerja sorang2 kan..tapi hasilnya dah 10 hari (termasuk 10/6/2011) saya berkerja tanpa cuti...ishk10000x..sedeh la...

Tuesday, June 7, 2011

untuk semua..



Lalalalalala...

Me Dhuha

6 Hari Bekerja

6 hari baru bekerja, kaki ku sakit sangat..:-(..dah bengkak2..jalan kaki je g keje..tu tak kisah...tapi jalan nak turun g keje tu berbukit..dah la kene turun dari umah tingkat 5..adoi..nak tanggal kaki ni rasenye..kesian kat saya :-(...setakat ni leh tahan lagi walaupun kaki dah merah bengkak2.tapi kalau dah tak leh tahan, ape lagi...gud bye bos la jawabnye. tapi kalau boleh tak nak la macam tu. malas la nak berhenti-henti kerja..ade sape tak yang leh bagi saya keje yang tak buat kaki saya sakit?..ataupun boleh tak kalau saya tak payah kerja tapi ade duit masuk tiap2 bulan? m...seronoknya kalau ada macam tu kan?..setakat ni layan jelah semua ini...lalallalalallala..

Wednesday, June 1, 2011

Gigi Geraham Bongsu Tumbuh

Ya Allah...bukan main sakit lagi gusi ku...sekarang saya tengah menahan keperitan sebab gigi geraham bongsu bawah sebelah kiri nak keluar..tuhan je tahu kesakitan yang sedang ku alami..tak tau nak buat ape..siang tadi dah mkn pain killer (ubat penahan sakit). malam ni makan lagi..tapi sakitnye tetap same.nk bercakap pun susah, senyum pn tak semanis mane, nak buke mulut pun payah..ni lah tengah menahan kelaparan ni. sakit sampai tahap nangis2 dah ni. nak meraung je rasenye. saya dah terfikir macam2 teknik dah ni untuk hilangkan kesakitan ni. tapi takut gak nak buat, kang abes tanggal pulak semua gigi saya..adoi..nak tido pun tak leh..gusi ni sek berdenyut-denyut nyut nyut jer..Allah...esok hari pertama masuk kerja...tapi dah macam2 penyakit datang. dengan gigi geraham nak tumbuhla, kaki sakit la, badan sume pun sakit...alahai...apalah yang harus daku lakukan..harap bila bangun esok pagi gusi ni tak sakit sangat la..tak tahan, nak pitam rasenye..saya berase sangat sedeh sebab sakit gusi gigi nak tumbuh...ishk100x :-(.. ian2, tian2 owg..:-(

di sini saya sertakan juga maklumat tentang gigi geraham..moga menjadi informasi pada orang lain.
http://ms.wikipedia.org/wiki/Gigi_geraham
http://www.dr.com.my/index.php?option=com_content&task=view&id=305

Nuffnang

Al-Qur'an

Suara Palestin